کد مطلب:189027 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:133

زیارت نامه باقر العلوم
در منابع دو نوع زیارت نامه درباره امامان معصوم (ع) مطرح است. یكی زیارت نامه های مخصوص هر امام؛ دوم زیارت نامه مشترك كه توجه عزیزان را به زیارت نامه مشترك ائمه مدفون در بقیع جلب می نمایم.

السلام علیكم ائمة الهدی، السلام علیكم اهل التقوی، السلام علیكم الحجة علی اهل الدنیا، السلام علیكم القوام فی البریة بالقسط، السلام علیكم اهل الصفوة، السلام علیكم اهل النجوی، اشهد انكم قد بلغتم و نصحتم و صبرتم فی ذات الله و كذبتم و اسیی الیكم و اشهد انكم الائمة الراشدون المهدیون و ان طاعتكم مفروضه و ان قولكم الصدق و انكم دعوتم فلم تجابوا و امرتهم و لم تطاعوا و انكم دعائهم الدین و اركان الارض لم تزالو بعین الله ینسخكم فی اصلاب كل مطهر و ینقلكم من ارحام المطهرات.... [1] .

«درود خدا بر شما رهبران رهنمون، درود خدا بر شما تقوا پیشگان، درود خدا بر شما كه حجت و دلیل خدا بر مردم می باشید. درود خدا بر شما كه قسط و عدل را در میان مردم پایدار ساختید.

من گواهی می دهم كه شما برگزیدگان الهی هستید. شما همرازهای خدا می باشید. گواهی می دهم كه شما رسالت مسؤولیت خویش را به



[ صفحه 267]



انجام رساندید. شما بر مردم خیرخواهی نمودید. شما در راه استقرار دین خدا پایداری نمودید، گرچه برخی شما را نپذیرفتند و بر شما جفا روا داشتند. گواهی می دهم كه شما خود ره یافته و راهبران به سمت رشد و بالندگی می باشید. پیروی از شما بر همگان بایسته است. گفتار شما حقیقت و صدق است. شما مردم را به نیكی ها فرا خواندید. گرچه برخی پاسخ ندادند و فرمان شما را نادیده انگاشتند! گواهی می دهم شما (عترت) ستون های استوار دین هستید كه ركن های پایدار زمین می باشید. شما را خدای سبحان از تبار مردان پاك و زنان پاك دامن پدیدار ساخت.


[1] تهذيب الاحكام، باب زيارتهم (عليهم السلام)، ج 2، ص 28، انتشارات فراهاني.